İHRACATÇILARA “MARKA İLETİŞİMİ” SEMİNERİ…

11 EKİM 2013

 

- UİB'DEN İHRACATÇILARA, ONLINE VE OFFLINE ORTAMLARDA MARKA OLUŞTURMA TÜYOLARI…

BURSA - Berke Sarpaş, Uludağ İhracatçı Birlikleri (UİB) tarafından düzenlenen "Marka İletişimi” seminerinde katılımcılara, online ve offline ortamda marka oluşturma hakkında kritik tüyolar verdi.

UİB tarafından üyelerine yönelik olarak gerçekleştirilen eğitim programı, "Marka İletişimi” semineri ile devam etti. İhracatçı firmaların temsilcilerinin yoğun ilgi gösterdiği seminerin konuşmacısı ise, Google Türkiye'ye İş Geliştirme Danışmanlığı yapan Berke Sarpaşoldu.

Katılımcılara hem offline hem de online ortamlarda marka oluşturma konusunda stratejik bilgiler veren Berke Sarpaş, online ortamlarda marka oluşturmanın, offline yani gerçek piyasada marka oluşturmadan daha farklı olduğuna dikkat çekti.

"Marka Oluşturmanın Altın Kuralları”ndan bahseden Berke Sarpaş şunları söyledi:

"Offline dünyada insanlar tüm markaları bir logo ile birlikte görür ve o şekilde hatırlarlar. Yani markanın adını unutsak bile logosunu gördüğümüzde markayı hemen anımsarız. Oysa internet öyle değil. Orada sadece adınızla varsınız. Adınız hatırlanamadığında sizi Google üzerinden bulmak bile bazen zor olabilir. Bu sebeple internet şirketleri için kolay ve hatırlanır isimler daha önemlidir. Buradaki önemli nokta alfabeden minimum harfi kullanarak isim oluşturabilmekte. Örneğin, Mississippi çok uzun bir kelime olmasına rağmen sadece 4 harfin kullanımı ile yazılmasından ötürü hatırlanma şansı yüksek. Bir diğer nokta ise seçeceğiniz ismin ticaretini yaptığınız işin adıyla bağlantılı olması. Böylece isminizi duyanlar ne iş yaptığınızı hemen kestirebilir ve zihinlerinde markanızı o şekilde konumlandırabilir. Bir başka kritik noktanın da isminizi fotografik hafıza yöntemiyle tüketicinin aklına kazımak olduğunu unutmayalım."

Gün boyu UİB Seminer Salonu'nda gerçekleştirilen "Marka İletişimi” konulu seminerinde, "Marka İletişiminin Tarihi, Marka Oluşturmanın Altın Kuralları, Marka Konumlandırması ve Stratejisi, Gerçek Dünyada ve İnternette Markalaşma, Brief Oluşturma” konuları da işlendi.

İlgili Fotoğraflar