OİB, MAN KAMYONU TÜRKİYE'DE ÜRETİM YAPMASI İÇİN DAVET ETTİ

23 MAYIS 2012

- MAN TÜRK TEDARİKÇİ GÜNÜ, MÜNİH'TE YAPILDI

Otomotiv endüstrisine yeni pazarlar ve fırsatlar yaratma çabasıyla hareket eden Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB)ve Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD)bir yandan da mevcut ortaklarıyla ilişkilerini güçlendiriyor.

MAN Truck & Bus AG ve Türk tedarikçileri arasındaki işbirliklerinin güçlendirilmesi amacıyla Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) ve Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD) işbirliği ile organize edilen ‘MAN Türk Tedarikçi Günü' Münih MAN Truck Forum'da gerçekleştirildi.

Toplantıda Türk otomotiv endüstrisinin üretim ve ihracat potansiyeline yönelik bir sunum yapan OİB Başkan Vekili Ömer Burhanoğlu, Türk tedarik sanayinin avantajlı yönlerini MAN yetkilileriyle paylaştı. MAN'ın Türkiye ve dünyanın önde gelen ticari araç üreticilerinden olduğunu belirten Burhanoğlu, Türkiye'nin de AB ülkeleri arasındaki üretim sıralamasında ticari araçlar ve otobüste birinci, toplam üretimde altıncı ve binek araçlarda sekizinci olduğunu hatırlattı.

Gelişmiş yan sanayisiyle otomotiv endüstrisindeki 3000'i aşkın KOBİ'nin 2011 yılında 8.5 milyar dolar ihracata imza attığını kaydeden Burhanoğlu, "Üretimimizin yüzde 70'i ihracat odaklı. Türkiye ile Almanya arasındaki ticari dengeye göz attığımızda ise 2011 yılında ihracatımız 14 milyar dolar seviyelerine ulaşırken, ithalatımız 23 milyar dolar oldu. Toplam ticaret hacmimiz 37 milyar doları geçti” dedi.

KRİZLE GERİLEYEN İHRACAT, ESKİ GÜNLERİNE DÖNÜYOR

2008 yılında 3.4 milyar dolar ile rekor seviyesine ulaşan Türkiye'den Almanya'ya otomotiv ihracatının, 2009 küresel krizinde 1.8 milyar seviyesine gerilediğini hatırlatan Burhanoğlu, bu rakamın 2010'da 2.4 milyar dolara, 2011 sonu itibariyle de 3 milyar dolar seviyelerini yeniden yakaladığını söyledi. Burhanoğlu, konuşmasını şöyle sürdürdü:

"2011 yılında ihracattan yan sanayi 2 milyar dolar, binek otomobiller 600 milyon dolar, eşya taşımaya mahsus ticari araçlar 200 milyon dolar ve otobüs-minibüs-midibüs sınıfı da 200 milyon dolar pay aldı. Öte yandan Türkiye ağır kamyon üretimi rakamlarına baktığımızda 2011 yılında Mercedes Benz Türkiye 18.000, Ford 9000, BMC 5000 ve Renault'un 4000 üretim adedini yakaladı. Türkiye ağır kamyon pazarında 12.000 dolayındaki ithalatın 3700'ünü MAN kamyonlarının ithalatı oluşturuyor.”

YATIRIM ÇAĞRISI

MAN Türk Tedarikçi Günü'nde TAYSAD adına konuşma yapan Başkan Dr. Mehmet Dudaroğlu ise Türk tedarikçilerinin gelişen Ar-Ge yetkinliklerine değinerek, ülke genelindeki 118 Ar-Ge merkezinden 37 tanesinin TAYSAD üyesi olduğunun altını çizdi ve bu sayıyı 2013'de 75 adede çıkarmayı hedeflediklerini söyledi.

Yeni teşvik paketi ile sağlanan imkanlara da değindiği konuşmasında Başkan Dudaroğlu, MAN'ın Türkiye'deki yatırımlarını artırması çağrısında bulunarak, kamyon üretiminin ülkemizde yeniden başlatılması talebini aktardı.

Açılış konuşmalarının ardından başlayan B2B toplantılarında, Türk tedarikçiler, MAN satın alma sorumluları ve mühendisleri ile karşılıklı görüşmelergerçekleştirilirken, etkinliğinöğleden sonraki bölümünde, günde 250 adet kamyon üretim kapasitesine sahip, birçok operasyonun otomatik ve yarı otomatik hatlarda yapıldığı Kamyon Fabrikası'nın montaj hattı ziyaret edildi.

MAN Merkezi Satınalma-Otobüs Başkan Vekili Lutz Ziegler, Strateji ve İş Geliştirme Yöneticisi George Von Massenbach ve Strateji Müdürü Kerstin Walch'un ev sahipliğinde gerçekleştirilen etkinliğe, 20 Türk tedarikçi firmasının yanı sıra OİB adına Yönetim Kurulu Başkan Vekili Ömer Burhanoğlu, TAYSAD Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Mehmet Dudaroğlu, TAYSAD Almanya Temsilciliği adına Nevzat Sargın, Ekonomi Bakanlığı'ndan İhracat Genel Müdür Yardımcısı Salih Çiçek, Teşvik Uygulama ve Yabancı Sermaye Genel Müdürlüğü Daire Başkanı Nihat Alkaş, İhracat Genel Müdürlüğü Dış Ticaret Uzmanı Kerim Doğanay ve Münih Ticaret Ataşesi Dr. Mehmet Cevdet Baykal iştirak etti.


İlgili Fotoğraflar