UHKİB 2 GÜNLÜK DRAPAJ EĞİTİMİ DÜZENLEDİ…


- TASARIMCILAR MODADAKİ YENİLİKLERİ UYGULAMALI OLARAK GÖRME ŞANSI BULDU…

BURSA - Uludağ Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (UHKİB), 2 gün süren Drapaj Eğitimi düzenleyerek, üyelerine modadaki yenilikleri ve trendleri uygulamalı olarak görme fırsatı sundu.

Uludağ İhracatçı Birlikleri (UİB) Konferans Salonu'nda gerçekleşen eğitime, UİB'e bağlı ihracatçı firmalar yoğun ilgi gösterdi.

Eğitmen İpek Tohumcu tarafından verilen eğitimde, katılımcılar tarafından tasarlanan modeller, manken üzerinde şekil buldu.

"Drapaj, korunma ve rahatlık ihtiyacından doğdu”

Drapaj tekniğinin en az giyim kadar eski bir konu olduğuna değinen İpek Tohumcu, "İnsanoğlunun korunma ve rahatlık amacıyla örtünme ihtiyacı duyduğu ilk zamanlarda, bu iş için bulunabilecek tek malzeme hayvan derisiydi. İnsanlar hayvan derilerini vücutlarına oturtmak için değişik yollar buldular. Bunun sonucunda da drapaj doğdu. Bu giyim tarzı yüzyıllar boyunca sürdü. Dokuma tezgâhları ile kumaş üretimi dönemi başladığında, Yunan ve Roma kültürleri ilk insanın giyim tarzının çok ötesine giderek, drapajı estetik bir giyim için kullandılar” dedi.

En çok İngiltere'de kullanıldı…

"Drapaj tekniğinin en çok kullanıldığı İngiltere'de III. Henry dönemin de son derece gösterişli ve güzel kumaşlar üretilmiştir. Bu kumaşların, giysilerde metrelerce kullanılması sonucunda bu döneme ‘Drape Yüzyılı' denmiştir” şeklinde konuşan Tohumcu, "İngiltere'de dikiş makinesinin bulunuşuyla seri üretim ve standardizasyon ucuz giyinme imkânı sağladığı için çok kolay kabul edildi. Fakat yüksek tabakanın farklı olma arayışı daha değişik bir kalıp çıkarma yöntemini oluşturdu. Pek çok terzi zengin müşterilerinin ölçülerine uygun mankenler edinip, bunlar üzerinde istenilen modelleri çalışarak drapaj işlemini gerçekleştirmeye başladı. Klasik Fransız drapajı olarak bilinen teknik bugüne kadar çok az değişime uğradı. Bu teknik bugün birçok modacı tarafından sıklıkla kullanılmaktadır” ifadelerini kullandı.

UHKİB eğitimleri 2 Temmuz'da Yurtdışında Markalaşma ve Pazar Araştırması semineriyle devam edecek.

İlgili Fotoğraflar