UİB'DEN İHRACATÇILARA YURTDIŞINDA MARKALAŞMA VE TESCİL EĞİTİMİ

27.06.2011

BURSA / Pazardaki rekabetçi ortam şirketleri farklılaşma ve yenilikçiliğe iterken, bu yolda markalaşma yaşamsal bir önem kazanıyor. Bunun sonucu olarak marka yaratan firmalar, rekabetin en üst düzeyde yaşandığı günümüzde yarışa bir adım önde başlıyor.

İhracatçıların, küreselleşen dünyanın rekabet koşullarında ayakta kalabilmeleri açısından büyük önem taşıyan "Yurtdışında Markalaşma ve Tescil Sistemleri" Uludağ İhracatçı Birlikleri (UİB) tarafından üye firmalara yönelik düzenlenen seminerde ele alındı. eğitmenlerden Yurtdışı Marka Uzmanı Ahmet Furkan Özdemir tarafından yapılan bilgilendirme seminerinde şu konular ele alındı:

"Yurtdışında marka tescilinin gerekliliği, sağlıklı marka tescili için dikkat edilmesi gerekenler, tescil sürecinin yönetimi, gümrüklerde markalaşma ile ilgili yaşanılan sıkıntılar, ihracat yapılan ülkelerde marka tescilinin gerekleri, yurtdışında marka tescil sistemleri, etkin marka koruma yöntemleri ve markanın izlenmesi.”

Firmaların markalarını koruma altına almaları için tescilin şart olduğu günümüzde, tescil sonrasında da üçüncü şahıslardan doğabilecek etmenlere karşı dikkatli olunması gerektiğini belirten Ahmet Furkan Özdemir, markalaşmanın prestij ve yurtdışında kanuni haklara sahip olmak başta olmak üzere çok önemli getirileri olduğunu söyledi. Markaların tescil edildikleri ülkelerde korunduklarını kaydeden Özdemir, "Markamızı tescillememiz başta Uzak Doğu ve Güney Afrika ülkelerinden doğabilecek fason üretimlerin önüne geçerek, bu ürünlerin tescil ettirdiğimiz ülkelere girmesini engeller” dedi.

Marka tescilinin ayrıca, ihracatta marka ürünlerle ilgili sıkıntıların önüne geçilmesi ve ulusal-uluslararası pazarlarda hakimiyet sağlama açısından hayati önem taşıdığını vurgulayan Özdemir, bununla birlikte prestij, yasal hakların korunması, dış piyasalarda tanıtım ve hedef pazarlardaki marka taklitlerini önleme açısından da faydaları olduğunu ifade etti.

Ahmet Furkan Özdemir son olarak, markanın yurtdışında tescil edilmesinde dikkat edilmesi gereken kriterleri şu şekilde sıraladı:

"Ülke kanunlarına dikkat etmek, faaliyet alanına giren ürün gruplarının seçilmesi, ön araştırma ve ihtiyaç analizlerinin iyi yapılması ile konusunda uzman kişilerle çalışılması.”

İlgili Fotoğraflar