OİB YK BŞK. BARAN ÇELİK: “TÜRKİYE OTOMOTİV ENDÜSTRİSİNİN DÖNÜŞÜMDEN UZAK KALMASI DÜŞÜNÜLEMEZ”

Uludağ Üniversitesi (UÜ) Mühendislik Fakültesi Otomotiv Mühendisliği Bölümünce düzenlenen "Uluslararası Otomotiv Teknolojileri Kongresi" (OTEKON 2018), Sheraton Hotel Bursa'da gerçekleştirildi. Otomotiv üreticisi firmaların katılımıyla düzenlenen Kongre'nin açılış konuşmasını yapan Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) Yönetim Kurulu Başkanı Baran Çelik, “Otomotiv endüstrisinin geleceği sürücüsüz, yazılım ağırlıklı, elektrikli ve hibrit araçlardadır” dedi.

UTEKON 2018'in açılışı; Almanya, Hollanda ve İtalya'dan konuşmacıların yanı sıra TOFAŞ, Oyak Renault ve Ford firmalarının yöneticilerinin katılımıyla gerçekleşti. İki gün boyunca sürecek Kongre'nin açılışında konuşan OİB Yönetim Kurulu Başkanı Baran Çelik, “Dünya otomotiv endüstrisi büyük bir dönüşümden geçmektedir. Otomotiv sektörünün geleceği yenilenebilir enerji ile çalışan araçlardadır. Hibrit, elektrikli, hatta hidrojen ile çalışan araçların sayısının özellikle çevre duyarlılığı yüksek Batı Avrupa ve Kuzey Amerika Ülkelerinde hızla artması kaçınılmaz gözükmektedir” ifadelerini kullandı.

“Gelecek; sürücüsüz, yazılım ağırlıklı, elektrikli ve hibrit araçlardadır”

Türkiye'nin, dünya otomotiv sektöründe yaşanan dönüşümden uzak kalmasının düşünülemeyeceğini de kaydeden Başkan Baran Çelik sözlerini şöyle sürdürdü; 

“Konvansiyonel motor ile çalışan araçlarda da yakıt tüketimi düşük, motor hacmi küçük ve ağırlığı hafifletilmiş araçlara doğru bir kayış gerçekleşmektedir. Önümüzdeki 5-10 yıllık süreçte yenilenebilir enerji ile çalışan araçlar konusunda yaşanan dönüşümün daha da hızlanmasını bekliyoruz. Bir diğer önemli gelişme ise özellikle son beş yılda gelişim gösteren yazılım ağırlıklı, sürücüsüz, birbirleri ile iletişim kurabilen araçların geliştirilmesidir. Bu nedenle otomotiv endüstrisinin geleceği sürücüsüz, yazılım ağırlıklı, elektrikli ve hibrit araçlardadır ve tüm otomotiv endüstrisi bu doğrultuda yeniden şekillenmektedir. Ülkemiz otomotiv endüstrisinin de bu gelişmelerden bağımsız kalması mümkün değildir. Geleneksel üretim yapan, yaşanmakta olan dönüşüme ayak uyduramayan ülkelerin otomotiv endüstrisindeki önemi azalacak, yeni alanlara yatırım yapan, yüksek katma değerli araçlar, aksam ve parçalar üreten ülkelerin önemi ise giderek artacaktır. Önümüzdeki yıllarda otomotiv endüstrimizin önündeki en önemli konu, dünya otomotivinde yaşanan bu dönüşüme nasıl ayak uydurulacağı, bu konuda neler yapılması gerektiği olmalıdır. Ülkemizin ihracat şampiyonu otomotiv endüstrisinin dünyada yaşanan bu dönüşümden uzak kalması düşünülemez.”

 

 

İlgili Fotoğraflar