TEKSTİLDE GÜNDEM ‘SÜRDÜRÜLEBİLİR ve ÇEVRE DOSTU ÜRETİM'…

15.03.2019

 

UTİB'DEN 'SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK' ATAĞI…

UTİB SEKTÖRÜ GELECEĞE HAZIRLIYOR…

UTİB Başkanı Pınar Taşdelen Engin: “Sürdürülebilirlik ve çevre dostu üretim tekstil sektöründe yüksek katma değerli ihracatın önünü açacak. Küresel ekonomide ve dünya siyasi konjonktüründeki zorluklara rağmen bizler yine problemlerin arasındaki fırsatları yakalamak için başarılı çalışmalarımızı hız kesmeden sürdüreceğiz.”

Bursa – Türkiye'nin genel sekreterlik bazında en fazla ihracata imza atan ikinci birliği olan Uludağ İhracatçı birlikleri (UİB) çatısı altında faaliyetlerini sürdüren Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği (UTİB) 'Tekstilde Sürdürülebilirlik' konusunu masaya yatırdı. UTİB'in sürdürülebilirlik çalışmalarının da ele alındığı seminerde konuşan UTİB Yönetim Kurulu Başkanı Pınar Taşdelen Engin, üretim süreçlerinin daha çevre dostu ve küresel normlara uygun olması gerektiğini belirterek, “Dış ticaret gelirlerimizi ancak bu şekilde artırabiliriz” dedi.

Günümüzün en revaçta konularından biri olan 'Sürdürülebilirlik', tekstil sektörünün de önemli gündem maddelerinden biri haline geldi. Çevresel ve sosyal duyarlılığın her geçen gün arttığı güncel koşullarda özellikle tekstil markalarının da hassasiyetle üzerinde durduğu konuların başında gelen 'Sürdürülebilirlik', UTİB'in düzenlediği seminerle ihracatçı firma temsilcilerine aktarıldı.

Sürdürülebilirlik ve çevre dostu üretim…

UİB Konferans Salonunda gerçekleşen seminerde konuşan UTİB Yönetim Kurulu Başkanı Pınar Taşdelen Engin, “Hepimizin bildiği üzere bir suredir ön plana çıkan bir yaklaşım ve anlayış var: 'Sürdürülebilirlik ve çevre dostu üretim.' Her geçen gün daha da bilinçlenen tüketiciler ve ülkeler bu yönde üretimi destekliyor, sürdürülebilirliği destekleyen nitelikte ürünleri tercih ediyorlar” şeklinde konuştu.

Ekolojik üretime odaklanmalıyız…

Azalan doğal kaynaklar ve artan dünya nüfusu nedeniyle kaynakların etkin kullanımının bütün sanayi kollarında uygulanması gereken bir politika haline geldiğini kaydeden Engin, “Teknolojik, ekolojik ve sosyal değişimler, ihtiyaç normlarında da değişim meydana getirdi ve endüstrilerin sürdürülebilir ve çevreci stratejilere yönelmesi gerekliliği ortaya çıktı. Biz de Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği olarak, Ev Tekstili ve Giyimlik Kumaşlar sektörümüzün, ekolojik üretime odaklanmasını istiyoruz. Çünkü üretim süreçlerimizin daha çevre dostu ve küresel normlara uygun olması ile dış ticaret gelirlerimizi artırmamız mümkün” ifadelerini kullandı.

UTİB olarak değişimi yakalamak ve bu sürecin içindeki liderlerden biri olmak istediklerini dile getiren Pınar Taşdelen Engin, “Küresel ekonomide ve dünya siyasi konjonktüründeki zorluklara rağmen bizler yine problemlerin arasındaki fırsatları yakalamak için başarılı çalışmalarımızı hız kesmeden sürdüreceğiz” dedi.

Seminerde; BUTEKOM temsilcisi Ali Rüzgar, 'Sürdürülebilirliğin değerlendirilmesi ve tekstilde örnek uygulamalar' başlığıyla bir sunum gerçekleştirirken, UİB Proje Uygulama Şube Müdürü Sevcan Özkök ise UTİB'in Ekolojik Giyimlik Kumaş ve Ekolojik Ev Tekstili Ur-Ge Projeleri hakkında katılımcılara bilgi vererek, sektöre sunacağı katkılardan bahsetti.  

Oeti Firması Ülke Müdürü Mehmet Arıoğlu ve USB İzmir Firmasından Özlem Özkan'ın da 'Sürdürülebilir standartlarda kalite' konusuyla ilgili bir sunum yaptığı seminerde YBONE Tekstil Danışmanlık Firmasından Banu Yenici, global sürdürülebilirlik uygulamalarıyla ilgili bilgiler verdi.

 

Dünyaya etki ediyoruz…

“Artık yalnızca bir ürün üretmiyor, o ürünün yorumlanmasıyla dünyaya etki ediyoruz” diyen Banu Yenici, “Özellikle tekstilde sürdürülebilirlik konusunda değişim kaçınılmaz görünüyor. Hal böyleyken bu değişimin öncüsü mü olacağız, yoksa takipçisi mi? Bunu iyi belirlemek gerekiyor” diye konuştu.

Farklılıkları doğru sunmak…

Günümüzde yapılan her üretimin önemli olduğunun altını da çizen Yenici, “Tekstilde sürdürülebilir üretimi yakalayan Marks & Spencer, Adidas, Nike, H&M, IKEA gibi markalar, ürünlerini yeniden dizayn ederek farklılıklarını bulundukları pazarlara doğru sunuyor. Böylelikle de özellikle Y jenerasyonu tarafından tercih ediliyorlar” dedi.

 

İlgili Fotoğraflar