UHKİB'DE YENİ DÖNEM YOL HARİTASI: MARKALAŞMA, SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK VE İNSAN GÜCÜ

09.08.2018

UHKİB, sektörün rehberi olarak faaliyet gösterecek

Yeni dönem yol haritası: Markalaşma, sürdürülebilirlik ve insan gücü

UHKİB Yönetim Kurulu Başkanı Nüvit Gündemir, yeni dönemin yol haritasında en önemli bileşenleri markalaşma, sürdürülebilirlik ve insan gücü olarak sıralayarak, UHKİB'in bilgi üreten, organizasyonlar gerçekleştiren ve sektöre yol gösteren bir rehber olarak faaliyet göstermeye devam edeceğini söyledi.

Uludağ Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (UHKİB) Başkanı Nüvit Gündemir, birliğin yeni dönem yol haritasının en önemli bileşenlerini markalaşma, sürdürülebilirlik ve insan gücü olarak sıraladı. Gündemir, 'Made in Turkey' etiketinin tasarımıyla, kalitesiyle, satış sonrası desteği ve verdiği sözün arkasında duran bir karakteri ifade ettiğini söyledi. UHKİB Yönetim Kurulu Başkanı Gündemir, sözlerini şöyle sürdürdü: “Bu etiketi daha geniş kitlelere ulaştırmak ve markamızın görünürlüğünü artırmak birincil önceliğimiz olacak. Üyelerimizin değişen tüketici trendlerini yakından takip etmeleri için istatistik analizde ve karar alma süreçlerinde yapay zekayı daha fazla kullanmaları için projeler üreteceğiz. Üretim ayağında sanayi 4.0 ile verimliliği artırırken aynı zamanda kaynakların sürdürülebilirliğini teminat altına alacak uygulamaları araştıracağız. Yurtdışından ve sektör dışından iyi uygulama örneklerini değerlendirecek ve benchmark (kıyaslama) ortakları ile sektörümüzde sürekli iyileşmeye öncülük edeceğiz. Yol haritamızın en önemli bileşeni insan gücü konusunda ise, eğitim faaliyetlerimiz ile üyelerimizin bilgi-beceri dağarcığımızı genişletirken inovasyon kültürünün yaygınlaşması için çalışmalar yürüteceğiz. UHKİB bilgi üreten, organizasyonlar gerçekleştiren ve sektöre yol gösteren bir rehber olarak faaliyet göstermeye devam edecek” dedi.

“İlave vergiler ivedilikle kaldırılmalıdır”

Gündemir, sektörün rekabet gücünün önünde engel olarak görünen hususlar hakkında ise şunları söyledi: “Kumaş ithalatında uygulanan ilave vergiler ivedilikle kaldırılmalıdır. Tekstil ithalatında gözetim-kayıt sistemi kapsamında uygulanmakta olan referans fiyatlarının dünyada hammadde fiyatlarının düşmesine paralel olarak indirilmesinde fayda görüyoruz.  Ayrıca Dahilde İşleme Rejimi'nde ihracatçıyı etkileyen süreçlerin basitleştirilmesi, güven ve sonradan kontrol esasına dayalı olarak yeniden yapılandırılması konuları sektörümüzün beklentileri arasında yer almaktadır.”

Hedef 570 milyon dolar

Sektör ihracatına ilişkin bilgi ve hedefleri de paylaşan Gündemir, “Birlik olarak temmuz ayında bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 19,25 oranında bir artışla 56.7 milyon dolarlık ihracata imza attık. Ocak-Temuz döneminde ise ihracatımızı yüzde 18,35 oranında artırarak, 382 milyon dolara ulaştırdık. Birliğin geriye dönük 12 aylık ihracatına da baktığımızda yüzde 16,09 artış ile 612.4 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdiğimizi görüyoruz. UHKİB'in başarısının arkasında firmalarımızın engin tecrübesi var. İhracatımızda AB ülkeleri çok büyük bir paya sahip. Bu demek oluyor ki Avrupa kıtasının talep ettiği teknik ve sağlık standartlarını tam olarak karşılıyor, tasarım ve hızlı-hatasız servis yeteneğimiz ile fark yaratıyoruz. En çok ihracat yaptığımız ülkeler arasında İspanya, Almanya, Birleşik Krallık, Belçika ve Fransa gibi gelişmiş ülkelerin yer alması tesadüf değil. Bu yıl sonunda 570 milyon dolar ihracat yapmayı hedefliyoruz. Bunun için mevcut pazarlarımızdaki rekabetçi yapımızı korumanın yanında, dünyanın en büyük hazır giyim pazarı olan ABD gibi hedef ülkelere de odaklanacağız. Yine Rusya'da kaybedilen pazar payını geri alacak, aynı şekilde dünyanın en büyük üçüncü hazır giyim pazarı Japonya'da payımızın artması için etkinlikler düzenleyeceğiz.”

Hazır giyim sektöründe “Endüstri 4.0 ve Dijital Dönüşüm”

Dünyadaki tüm sektörlerde endüstri 4.0 kavramının önemine istinaden yoğun çalışmalar olduğunun ifade eden Gündemir “Sanayideki ve ihracattaki başarı ile dijital dönüşüm sürecindeki başarı bağlantılı. Türkiye bu noktada bir yol ayrımında bulunuyor. Dijital teknolojilerin yerlileştirilmesinden işgücü yetkinliklerinin artırılmasına, eğitimden kurumsal kültüre, sanayi 4.0'ın dokunduğu her alanda hazır giyim sektöründe yapılması gereken çalışmaların önemi ortadadır. Bizler de bu bağlamda 2018'de “Hazır giyim sektöründe “Endüstri 4.0 ve Dijital Dönüşüm” projemizi başlattık. Böylelikle Türk hazır giyim sektörünün lider firmaları dünya ekonomisinde bugün olduğu gibi gelecekte de söz sahibi konumlarını korumuş ve sürekli gelişim prensibi içinde rekabetçi yapılarını devam ettirmiş olacak” diye konuştu.