HEİMTEXTİL'E TÜRKİYE DAMGA VURUYOR.

09 OCAK 2014


- UTİB ORGANİZASYONUYLA 164 FİRMA FUARA ÇIKARMA YAPTI.

- HEDEF 20 MİLYAR DOLARLIK AVRUPA PAZARI...



Türkiye, ev tekstili sektörünün dünyadaki en büyük fuarı olan Almanya Frankfurt'taki Heimtextil' e çıkarma yaptı. Milli katılımı Uludağ Tekstil İhracatçı Birliği (UTİB) tarafından organize edilen fuarda ülkemizden katılan 164 firma gövde gösterisi yapıyor.

Türkiye'nin ev tekstili sektöründe dünyada 3. sırada yer aldığını vurgulayan BTSO ve UTİB Başkanı İbrahim Burkay, "Heimtextil Frankfurt, bizim için 20 milyar dolarlık Avrupa ev tekstili pazarının giriş kapısı niteliğinde. Firmalarımız Heimtextil' e damga vuracak" dedi.

Dünyanın en büyük ev tekstil fuarı olmasının yanında, Türkiye'nin yurtdışında en çok katılımcı firma ile temsil edildiği fuarlardan biri olma özelliği taşıyan Heimtextil Frankfurt başladı. Almanya' nın Frankfurt kentinde bugün başlayan ve 11 Ocak tarihinde sona erecek fuarın açılışına Bursa Valisi Münir Karaloğlu, Denizli Valisi Abdulkadir Demir, Frankfurt Başkonsolosu Ufuk Ekici, Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) ve Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği (UTİB) Başkanı İbrahim Burkay, Denizli Sanayi Odası Başkanı Müjdat Keçeci, Denizli Ticaret Odası Başkanı Nejdet Özer, Denizli İhracatçılar Birliği Başkanı Süleyman Kocasert, bakanlık yetkilileri ile sektör temsilcileri de katıldı.

Messe Frankfurt tarafından organize edilen ve dünyanın en geniş ev tekstili ürün gamını aynı çatı altında birleştiren ev tekstili ürünleri fuarı Heimtextil Frankfurt, üreticileri, tasarımcıları, sektör profesyonellerini ve ziyaretçileri bir araya getirdi.

Türkiye' den yaklaşık 2 bin 500 profesyonel ziyaretçinin de beklendiği fuarla ilgili değerlendirmelerde bulunan BTSO ve UTİB Başkanı İbrahim Burkay, Türkiye'nin, 3 milyar dolar yıllık ihracat ile Avrupa'nın en büyük ev tekstili ihracatçısı konumunda olduğunu söyleyerek "Dünya pazarında %5 paya sahip olan ev tekstili sektörümüzün, bu payını orta-üst ve en üst segment ürünler ile alma başarını göstermesi çok önemlidir. Dünya otomotiv sektöründe üst segmentte nasıl BMW, Mercedes gibi markaları ile akla ilk gelen ülkelerden birisi Almanya ise, dünyada ev tekstili dendiğinde de artık akla ilk gelen ülkelerin başında Türkiye yer almaktadır. Tekstil sektörümüz, ürettiği katma değer ve gösterdiği ihracat performansıyla Türk ekonomisinin en önemli rekabet avantajlarından birisidir. Geleceğin katma değeri yüksek ürünler ihraç etmek olduğunu bilen ev tekstili sektörü, güçlü markaları ve tasarımlarıyla Avrupa pazarındaki payını büyütmeye devam etmektedir” dedi.

Türkiye ev tekstili sektörünün dünya ile buluşma noktaları arasında en önemli yer olarak Heimtextil Frankfurt'u gördüklerini söyleyen Burkay, Türkiye'nin son yıllardaki atılımları ile dünyada yükselişini devam ettiren seçkin ekonomiler arasında yer alma başarısını gösterdiğini ifade etti. Burkay sözlerini "Ulusal kalkınmasını ekonomik gelişme hedefleri üzerine kuran Türkiye'nin yakaladığı örnek başarılarda, kamu ve özel sektör işbirliğinin yanı sıra özellikle sanayici ve ihracatçılarımızın çalışmaları büyük rol oynamıştır. 8 yıldan bu yana performansını daha da artıran UTİB ise sadece 2013 yılından bu yana 50'nin üzerinde sektörel projeyi başarıyla hayata geçirmiştir” şeklinde sürdürdü.

Almanya ile ticari ilişkilerin önemini vurgulayan İbrahim Burkay, "Almanya, Avrupa Birliği'nin yanı sıra dünyanın lider ülkelerden biri konumdadır. Türkiye'nin ekonomik büyüme hedeflerini daha da yukarı taşımasında, Almanya'nın güçlü partnerliği bizler için büyük değere sahiptir. 40 milyar dolara yakın ticari hacmimizin olduğu Almanya, geçtiğimiz yıl toplam 13,4 milyar dolar ile ihracatımızda ilk sırada yer almaktadır. Ev tekstilinde de 2012'de 520 milyon dolar, 2013'de 570 milyon dolar ihracatla Almanya yine ilk sırada ihracat ortağımız oldu. Heimtextil Frankfurt, bizim için 20 milyar dolarlık Avrupa pazarına giriş kapısı niteliğinde” dedi.

BTSO ve UTİB Başkanı Burkay, Türkiye'nin en başarılı ihracatçı sektörlerinden biri olarak ana hedeflerinin; güçlü markalarla Avrupa ve özellikle de Almanya pazarındaki konumlarını daha da güçlendirmek olduğunu söyledi.

Mobilya kumaşlarından, perdeye; nakış tasarımlarından, termal baskılara; yastıktan, yatak takımına, duvar kâğıdından, halıya; mutfaktan, banyo tekstili ürünlerine kadar ev tekstilinin her yönüyle yansıtıldığı Heimtextil fuarı, trend sunumları ve gelecek senelerdeki ev tekstili tasarımındaki gelişmelerin tartışılacağı seminer ve atölyeleriyle bir anlamda 2015'in de trend belirleyici olma özelliği taşıyor. Bu yıl da büyük ilgi gören fuar, geçtiğimiz yıl Almanya'dan gelen ziyaretçiler de dahil olmak üzere toplam 128 ülkeden yaklaşık 66 bin ziyaretçiye ev sahipliği yapmıştı.

İlgili Fotoğraflar