OİB BAŞKANI SABUNCU: OTOMOTİVİN YOL HARİTASI ÇİZİLDİ

17 Mart 2012

 

 

Uludağ Ekonomi Zirvesi'nde ‘Otomobil'in Yarını' başlıklı oturumda otomotiv endüstrisinin temsilcileri yerli otomobil markasından ihracata, yeni yatırımlardan 2023 hedeflerine kadar sektörü masaya yatırdı.

 

Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği Başkanı Orhan Sabuncu, 2023 yılında otomotiv endüstrisinin 75 milyar dolarlık ihracat hedefine rahat ulaşacağına inandığını kaydederek, "Otomotivin yol haritası çizildi. Bunun için her yıl ortalama yüzde 10 ihracat artışı gerekirken, biz geçtiğimiz yıl yüzde 17 oranında artış sağladık” diyerek sektör adına umutları artırdı.

 

Davos Zirvesi'ne alternatif olarak gösterilen ‘Uludağ Ekonomi Zirvesi' ilk kez Uludağ'da gerçekleşirken, burada geleceğin sektörlerinden finansa, üretim cephesinden turizme, otomotiv endüstrisinden CEO'ların yeni ajandasına kadar birçok alanda farklı yaklaşımlar masaya yatırıldı.

 

Bursa Valiliği, Capital ve Ekonomist dergilerinin işbirliğiyle 7 başlık altında düzenlenen zirvede 50'ye yakın konuşmacı söz aldı. Otomotiv endüstrisinin de ele alındığı ‘Otomobilin Yarını' başlıklı oturumda sektörün önde gelen isimlerinden Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) Başkanı Orhan Sabuncu, Hyundai Assan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kibar, Karsan Murahhas Azası Jan Nahum ve Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, sektörün 2023 hedefleri, yeni yatırım, yerli otomobil markası ve ihracatta gelecek beklentilerini dinleyicilerle paylaştı.

 

Kaliteli ve rekabetçi araçlar üretiliyor

Oturumda söz alan OİB Başkanı Sabuncu,  otomotiv endüstrisinin son 6 yılda ihracat şampiyonu olduğunu, geçtiğimiz yıl 1.3 milyar dolar dış ticaret açığı vermesine rağmen yine son 6 yılda toplamda 12 milyar dolarlık dış ticaret fazlası yarattığını aktardı. Endüstrinin 2012 yılının ocak ayında da dış ticaret fazlası vererek yoluna devam ettiğinin altını çizen Sabuncu, "Üretimin yüzde 70'ini ihraç ediyoruz. Demek ki üretilen araçlar kaliteli, rekabetçi ve her bakımdan ihraç edilebiliyor” diye konuştu. 

 

Konuşmasında Türkiye'nin 2023 yılı hedeflerine de değinin Sabuncu, 500 milyar dolar ihracat için 4 milyon adet araç üretimi ve bunun 3 milyonunun ihraç edilmesiyle 75 milyar dolarlık da gelir beklendiğini hatırlattı. Bu hedefe ‘ulaşılabilir mi?' şeklinde sorularla karşılaştıklarını vurgulayan Sabuncu, "Bu hedef rahatlıkla olabilecek bir gelişme. Bunun için her yıl ortalama yüzde 10 ihracat artışı gerekirken, biz geçtiğimiz yıl yüzde 17 oranında artış sağladık. Bu da doğru yolda olduğumuzu gösteriyor” şeklinde karşılık verdi.

 

Otomotivde üretimden satışa hedef belli

Dünyada geçtiğimiz yıl 81 milyon adet olan araç üretiminin 2023'te 135 milyon adede yükseleceğinin öngörüldüğünü kaydeden Sabuncu, "Bizim bugün endüstri olarak dünyada aldığımız pay binde 8, 2023 de yüzde 1.46'ya çıkacağımız varsayılıyor. Otomotivde nasıl bir yol haritası izlenecek, nasıl bir trend olacak? Bunlar için ihracat ile otomotiv strateji belgeleri hazırlandı. Bu çerçevede Ar-Ge'den inovasyona, özgün ürünlerden pazar dinamiklerine, üretim ve satıştan lojistik ile hammaddeye kadar hedefler belirlendi” diye konuştu.

 

Sabuncu, 2023 hedeflerine ulaşabilmek için ayrıca 5 veya 6 yeni büyük yatırım olması gerektiğinin altını çizerek, yerli otomobil markasının konuşulduğu bir dönemde bir veya iki yatırımın bu yönde olabileceğinin altını çizerek, "Aracın ismi de hem Türkiye'ye hem dünyaya hitap edecek şekilde olmalı. Yabancı dillerde kullanımı kolay olmalı” dedi. 

İlgili Fotoğraflar