30 TÜRK FİRMASI DENIM BY PREMIERE VISION BARSELONA FUARINA KATILDI.

31 Mayıs 2014

Türk denim kumaşı, Premiere Vision'da vitrine çıktı…

30 TÜRK FİRMASI DENIM BY PREMIERE VISION BARSELONA FUARINA KATILDI.

Denim by Premiere Vision'a UTİB damgayı "TURKISH BLUE SIGN” konsepti ile vurdu.

Moda dünyasının en prestijli fuarlarından Denim by Premiere Vision, 21-22 Mayıs tarihlerinde İspanya'nın Barselona kentinde gerçekleştirildi. Moda ve marka alanında önemli atılımlar gerçekleştirerek ihracatın lokomotif sektörleri arasındaki yerini pekiştiren Türk tekstil sektörü, Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği (UTİB) öncülüğünde fuarda görücüye çıktı.

30 firma ile fuara katılan Türkiye, en fazla firma ile katılım sağlayan ülke oldu. Türk tekstilinin gücünün bir kez daha ortaya konduğu fuarda, Denim kumaş, Denim giyim, etiket ve aksesuarlar vitrine çıktı.

Yılda iki kez düzenlenen fuarın ziyaretçi profilini, hazır giyim üreticileri, perakendeciler, toptancılar, tasarımcılar, satın alma ofisleri, ithalat ve ihracat firmaları oluştururken, fuarda Türk firmalar ile dünyanın seçkin firmalarının satın alma müdürleri bir araya geldi. Fuara katılarak Türk firmalarının standlarını tek tek ziyaret eden Barselona Başkonsolosu Emir Salim Yüksel'in ilgisi ve misafirperverliği, fuardaki Türk firma temsilcilerini oldukça memnun etti.

Prestijimiz her geçen gün artıyor…

Barselona'da düzenlenen fuarı değerlendiren ve 4 binden fazla kişinin ziyaret ettiği fuarın Türk tekstili için büyük önem arz ettiğini dile getiren UTİB Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Pınar Taşdelen Engin, "Ülkemizin dünya tekstil sektöründeki prestiji her geçen gün artıyor. Firmalarımızın piyasadaki hâkimiyetinin artması ile sektöre yön vermeye devam edeceğiz" dedi.

"Türk tekstili artık fuarlarda fırsat aramıyor, ürünleri ile fırsat sunuyor” şeklinde konuşan Engin, "Bugün , Türkiye kaliteli denim dendiğinde akla gelen ilk ülkelerden biri. Üretimden tanıtıma, kalite standartlarından pazarlamaya türk denimi çok ileri bir seviyeye gelmiş durumda. Türkiye hem denim kumaşının dokunmasında, hem apre işlemlerinde hem de konfeksiyonunda çok başarılı ve kaliteli ürünleri ile dünya piyasasındaki yerini gittikçe artırıyor. Denim kumaş ihracatında dünya üçüncüsü olan Türkiye'nin dünya pazar payı %9, denim hazır giyim ihracatında dünya beşinciliğine yükselen ülkemizin pazar payı %5. Ülke olarak 2013 yılı denim tekstil ve hazır giyim ihracatımız toplamda 4 milyar doları buluyor. Türk denimcilerinin bu başarısını desteklemek amacıyla biz de UTİB olarak onları ‘Turkish Blue Sign' markası altında tüm denim fuarları ve gerekli platformlarda temsil etmeye karar verdik. Denim fuarları konsept, zamanlama hatta yapıldıkları mekan olarak tüm diğer kumaş ve aksesuar fuarlarından oldukça farklı. Biz de ‘Turkish Blue Sign' markasını bu amaçla yarattık.” dedi.

Denim by Premiere Vision Fuarı'nın sektör için çok önemli bir yer teşkil ettiğini de sözlerine ekleyen Engin, "Tekstil dünyasının liderlerini ve sektör profesyonellerini bir araya getiren Premiere Vision, denim sektöründe gelecek sezonların trendlerini görme bakımından katılımcılara oldukça fayda sağlıyor. Fuara en çok katılım gösteren ülke de Türkiye. Sektörün en prestijli fuarı olması sebebiyle de ‘Turkish Blue Sign' markamızı tanıtacağımız en önemli platform olduğunu düşünüyorum. Daha önceleri Paris'te yapılan fuara 3 defa milli katılım düzenlemiştik. Fuarın Barcelona'ya taşınması hem katılımcıları hem de ziyaretçileri çok memnun etmiş gözüküyor. Bu memnuniyetten dolayı bundan sonraki fuarlarda da milli katılım organizasyonuna devam etmeyi düşünüyoruz.” diye konuştu.


İlgili Fotoğraflar