ŞİRKETLERİN BAŞARISI BU YAZILIMLARI KULLANMAKTAN GEÇİYOR

29 MAYIS 2013



    • FİRMALARIN BAŞARISI BU YAZILIMLARI KULLANMAKTAN GEÇİYOR
    • DİJİTAL EKONOMİDE ŞİRKETLER İÇİN ÖNE ÇIKAN YAZILIMLAR

BURSA-Uludağ İhracatçı Birlikleri (UİB) değişen ve zorlaşan rekabet koşullarına karşı üyesi bulunan firmaların doğru konumlanmasını sağlamak adına düzenlediği eğitim programlarına "Dış Ticarette Elektronik Müşteri İlişkileri Yönetimi' semineri ile devam etti.

Berke Sarpaş tarafından verilen seminerde katılımcılara elektronik ortamda değişen rekabet ortamında; pazarlamanın önemi, teknolojinin ilerlemesiyle şirketlerin hayatını kolaylaştıran yazılımlar ile müşteri ilişkilerinin takibi ve kontrolü konusunda stratejik düzeyde bilgiler aktarıldı.

Firma temsilcilerine; sürdürülebilir rekabet, iç ve dış piyasalarda rakiplerden ön plana çıkmanın yolları, müşterilere gereksinimlerini aşan ürün ve hizmetler sunabilmek için değişim, süreç iyileştirme ve yönetimleri hakkında açıklamalarda bulunan Sarpaş, Amerika ve Avrupa ülkelerinde şirketler tarafından sıkça tercih edilen yazılımlardan "Big Data”, "Bulut Teknolojisi” ve "CRM (Customer Relationship Management)” hakkında önemli veriler ve faydalı programların kullanımı hakkında bilgiler sundu.

A.B.D. ve İngiltere'de bu gibi yazılımların şirketlerdeki kullanım oranlarının yüzde 80'leri geçtiğini söyleyen Berke Sarpaş, bu konuda Türkiye'de hala uyum sorununun yaşandığını ve uluslararası arenada yarışmanın bu gibi yazılım sistemlerini kullanmaktan geçtiğinin altını çizdi.

"Müşteriyi işinizin merkezine koymalı, yani müşteri odaklı olmalısınız. Ürününüzü, hizmetinizi, organizasyonunuzu, yönetim şeklinizi ve insan kaynağı dâhil olmak üzere tüm süreçlerinizi müşteriye göre düzenlemelisiniz” uyarılarında bulunan Sarpaş, bunu yaparken de çeşitli yönetim tekniklerinden, yazılımlardan ve teknolojiden yararlanmanın önemine vurgu yaptı. Sarpaş CRM sisteminin önemini şu sözlerle ifade etti:

"CRM Sistemleri; bütün yazışmaların, toplantıların, projelerin, ihalelerin, müşteri yönetiminin tam olarak kontrol altında tutulmasını sağlıyor. Tam takip, ilişki geliştirmeye ve yeniş almaya yardımcı olurken, bilgi güncellemesi sorunları da ortadan kalkmış oluyor. CRM sadece müşteri ilişkileri bölümünün veya çağrı merkezinin işi değildir. Bu yazılımları tüm çalışanlar ve tüm birimlerce müşteri (iç ve dış müşteriler) ile ilişki kurulan üretim, satın alma, şube, mağaza, bayi, web, wap, ATM'ler, Kiosk'lar ve etkileşimli araçlar gibi tüm noktalarda uygulanması ve bütünleşik kullanımı gerekir.”

UİB eğitim seminerleri 4 Haziran 2013'te Elektronik Perakendecilik eğitimi Berke Sarpaş ile devam edecek.

GPRS, ATM'ler, Kiosk'lar ve etkileşimli araçlar gibi tüm noktalarda uygulanması gerekir.”

UİB eğitim seminerleri 4 Haziran 2013'te Elektronik Perakendecilik eğitimi ile devam edecek.