EFSANE FUAR 10 YIL BEKLEDİ GÜÇBİRLİĞİYLE GERİ DÖNDÜ

13 Ekim 2011

Uludağ Tekstil İhracatçılar Birliği (UTİB) Başkanı İbrahim Burkay, "Türkiye tekstil ihracatında Almanya ve İtalya'dan sonra üçüncüyüz. Türkiye son zamanlarda tekstil ve hazır giyim sektöründe İtalya'nın tahtını sallayacak ciddi atılımlar yapıyor. Biz neden sektörde dünyanın birincisi olmayalım.”

İstanbul Hazır giyim ve Konfeksiyon İhracatçılar Birliği (İHKİB) Başkanı Hikmet Tanrıverdi, "Uzun bir aradan sonra sektörle buluşan Texbridge, hazır giyim sektöründe eksikliğini yaşadığımız bir halkayı da tamamlamış oldu.”

CNR Holding Fuarcılık Grup Başkanı Ali Bulut, "Avrupa'da birçok ülke fuarcılık anlamında kan kaybederken, Türkiye bu alanda daha da büyüyor.”

Uluslararası çapta yaratıcılığı, rekabetçiliği ve üretim kalitesiyle tanınan Türk tekstil sektörünü dünyayla buluşturan "Uluslararası Tekstil ve Aksesuarları Fuarı TEXBRIDGE” görkemli bir törenle açıldı. Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği (UTİB) öncülüğünde ve CNR Holding kuruluşu İstanbul Fuarcılık organizasyonu ile 10 yıl aradan sonra ilk kez düzenlenen fuar, "Doğu ve batı arasında bir tekstil köprüsü” kurmayı hedefliyor.

200 firmanın katılımı ile başlayan Texbridge fuarının açılışında konuşan Türkiye İhracatçıları Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi, Avrupa'da yaşanan krizin ve kaynayan kazanın Türkiye'nin önemini ortaya koyduğunu belirterek, "Avrupa'da birer birer küçülen sona eren fuarlardan sonra Türkiye gerek Rusya gerekse Ortadoğu ve Avrupa'da önemli destinasyon olacak” dedi.

Büyükekşi, tekstil ve hazır giyimin ihracatın göz bebeği olduğunu ifade ederek, "tekstil ve hazır giyim sektörde inovasyon, marka, tasarım ve katma değeri yüksek ürünler üreten sektörler aracılığıyla 2008'de gerçekleştirilen 132 milyar dolar ihracatı aşarak yeni bir ihracat rekoruna imza atacağız” şeklinde konuştu.

"İTALYA'NIN TAHTINI SALLIYORUZ”

Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği Başkanı İbrahim Burkay da "Türkiye tekstil ihracatında Almanya ve İtalya'dan sonra üçüncü sıradayız. Tekstil sektörü olarak İtalya'nın tahtını sallıyoruz. Tekstil de artık trendleri belirleyen takip edilen ülke haline geldik” dedi. Burkay, dünyanın ikinci en büyük ev tekstili fuarı Evteks'ten sonra Texbridge'i başlara çekmeyi hedeflediklerini belirtti. 200 firma ve 15 bin ziyaretçi hedefiyle yola çıktıklarını açıklayan Burkay, asıl hedeflerinin bu fuarın bütün dünyanın en büyük kumaş fuarı haline getirmek olduğunu söyledi.

TEKSTİL VE HAZIRGİYİM SEKTÖRÜ TEK YUMRUK OLDU

Texbridge fuarını tekstil ve hazır giyim sektörünün eksik bir halkası olarak tanımlayan İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Başkanı Hikmet Tanrıverdi, "Sektör olarak kendimize koyduğumuz 16-17 milyar dolar ihracat hedefini böyle organizasyonlar aracılığıyla gerçekleştireceğiz. Amacımız sektörü tüm olumsuzluklardan arındırarak tek bir yumruk haline getirmek ” diye konuştu.

CNR Fuarcılık Grup Başkanı Ali Bulut'ta, Almanya'da, İtalya'da teker teker fuarlar küçülürken ya da sonlandırılırken Türkiye'de fuarcılığın Avrupa'dakinin aksine daha da büyüdüğünü söyledi. Bulut, 2023 yılında 500 milyar dolar ihracat hedefini hatırlatarak, CNR olarak tekstil sektörünün önüne koyduğu 100 milyar dolar ihracat hedefini gerçekleştirilmesini sağlamak için ellerinden gelenin fazlasını yapacaklarını belirtti.

TEXBRIDGE HAKKINDA

Texbridge İstanbul Tekstil ve Aksesuarları Fuarı, 13-15 Ekim 2011 tarihleri arasında CNR Expo'da düzenlendi.

Fuara Fransa ve Yunanistan'dan katılan firmalar ile birlikte 114 firma katıldı.

Dünyanın önemli tekstil fuarlarının trendlerini belirleyen Belçikalı trend tahmincisi Michel Minne, Texbridge için de 2012 Sonbahar-2013 Kış trendlerinin sergilendiği bir trend alanı hazırladı. Minne'nin "Impulsive” adını verdiği trend alanında twisted mondaine, impulsive mix, hidden flair adlı 3 tema yer aldı.

Fuarda Cemil İpekçi, Deniz Kaprol gibi Türk tasarımcıların sunumlarının yanı sıra, Niek De Prest tarafından Texbridge 2012 Sonbahar- 2013 Kış trendleri anlatıldı. Ünlü İngiliz trend ofisi The Trend Boutique'den Sally Denton 2012 Sonbahar- 2013 Kış trendleri'nin yanısıra 2013 yaz trendlerini de aktardı. London College of Fashion'dan Eleanor Warrington tarafından da trendlerin nasıl belirlendiğine ilişkin bir seminer verildi.

Texbridge için özel olarak düzenlenen VIP alım heyeti ile giyim sektörünün önde gelen devleri olan Esprit, Lİ FUNG firması yetkilileri ve House Of Fraser, Burton, Whitestuff, Peacocks, Vijay Fashions, Le Chateau, Groc,Lollys Laundry, Nano 37, Ja Textile ,Love Milk ,High Society, Adolfo Dominiquez firmalarını temsilen Songur Mümemessillik firmalarından tasarımcı ve satın alma yetkilileri katılmış olup koleksiyonları için kumaş ve aksesuar seçimlerini yapıp, görüşmelerde bulunmuşlardır. Fuara ayrıca İngiltere, Hong Kong, Finlandiya, İsviçre, Polonya, İran, Yunanistan, Litvanya, Ukrayna ve Bulgaristan'dan hazır giyim sektörünün çok sayıda ünlü firması davet edildi.

Texbridge 2011 Fuarı kapsamında T.C. Ekonomi Bakanlığı İhracat Genel Müdürlüğü koordinatörlüğünde ABD, Azerbaycan, Hırvatistan, İran, Mısır, Polonya, Romanya, Tunus, Türkmenistan, Yunanistan'dan alıcı firmaların yetkilileri ile Alım Heyeti organizasyonu gerçekleştirildi.

İlgili Fotoğraflar