UHKİB, 2023 İHRACAT HEDEFİNE GİDEN YOLDA, TÜRKİYE İHRACATINI SIRTLAMAYA DEVAM EDECEK

"Hiç bir baskı, Türkiye'mizi layık olduğu hedeflere ulaşma yolundan alıkoyamayacak"

Türkiye'nin lider sektörleri arasında yer alan Türk hazır giyim ve konfeksiyon sektörü, temmuz ayında gerçekleştirdiği 1 milyar 252 milyon dolar ihracatla, en fazla ihracat yapan ikinci sektör oldu.

UHKİB üyeleri, ihracatlarını Ocak-Temmuz döneminde yüzde 4 civarında artırarak, 302 milyon dolarlık ihracata imza attı. Birlik, yıllık bazda Türk hazır giyim ve konfeksiyon ihracatına yüzde 3'lük bir katkı sağladı.

Kilogramını 20 dolardan ihraç eden hazır giyim sektörünün örnek sektörler arasında olduğunu söyleyen UHKİB Başkanı Şenol Şankaya, "Birlik olarak daha fazla üretip, daha fazla ihracat yaparak, 2023 hedeflerine ulaşma yolunda lokomotif sektör olarak rolümüzü sürdürmeye devam edeceğiz" dedi.

Şenol Şankaya, "Ülke olarak demokrasi, özgürlük ve parlamenter sistemden vazgeçmemizin mümkün olmadığını tüm dünyaya gösterdik. Darbe girişimine karşı hükümetimizin, siyasi partilerimizin, medyamızın, iş dünyamızın ve halkımızın kararlı duruşu geleceğe olan inancımızı daha da güçlendirdi. Hiç bir baskı, Türkiye'mizi layık olduğu hedeflere ulaşma yolundan alıkoyamayacak."

Türkiye'nin lider sektörleri arasında yer alan hazır giyim ve konfeksiyon, temmuz ayında gerçekleştirdiği 1 milyar 252 milyon dolar ihracatla, en fazla ihracat yapan ikinci sektör oldu. Uludağ Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (UHKİB) üyeleri, ihracatlarını Ocak-Temmuz döneminde yüzde 4 civarında artırarak, 302 milyon dolarlık ihracata imza attı. UHKİB, yıllık bazda Türk hazır giyim ve konfeksiyon ihracatına yüzde 3'lük bir katkı sağladı. Birliğin, Temmuz ayında 34 milyon 700 bin dolarlık ihracat gerçekleştirdiğini aktaran Şenol Şankaya, şöyle konuştu: "UHKİB'in yıllık ihracat artışı bizleri sevindirdi. Birlik olarak, başarısızlıkla sonuçlanan darbe girişimi, Ramazan Bayramı tatili nedeni ile eksik çalışma, yıllık izinler, birçok firmanın bakımda olması gibi nedenlere bağlı olarak da Temmuz ayı ihracatında yüzde 23 oranında bir düşüş oldu. Önümüzdeki dönemde; aylık bazlı dalgalanmalara rağmen hazır giyim ve konfeksiyon ihracatımızın Ocak-Temmuz dönemi ihracatında olduğu gibi artarak devam edeceğine olan inancımız tam" Şankaya, UHKİB'in Temmuz ayında en fazla İspanya, Almanya, İngiltere, Belçika ve Fransa'ya ihracat gerçekleştirdiğini söyledi.

En çok istihdam sağlayan 3'üncü en büyük sektör

Hazır giyim ve konfeksiyon sektörünün 3'üncü en büyük istihdam yaratan sektör olduğuna dikkat çeken Şenol Şankaya, "Meydana getirdiği istihdam sayesinde birçok ailenin geçim kapısı olan ve üretimden hizmet sektörüne kadar birçok alt sektörü de beraberinde destekleyen hazır giyim ve konfeksiyon sektörü; Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı'nın 2015 değerlendirme raporuna göre ülkemiz istihdamının yüzde 8'lik kısmını oluşturuyor” dedi. Şankaya, kilogramını 20 dolardan ihraç eden hazır giyim sektörünün örnek sektörler arasında olduğunu, buna bağlı olarak da UHKİB'in ihracatının artarak devam edeceğini belirterek, sözlerini şöyle sürdürdü: "Yaşanan olağanüstü duruma rağmen ekonomik parametrelerin olağan seyrini koruması, temelleri sağlam bir ekonominin ve güven veren güçlü bir ülkenin göstergesidir.”

"Güçlü demokrasinin güvencesi sivil inisiyatif"

Başarısız darbe girişiminin, milletin demokrasiye sahip çıkmasının eşsiz bir örneği olduğunu belirten Şenol Şankaya, "Ülke olarak demokrasi, özgürlük ve parlamenter sistemden vazgeçmemizin mümkün olmadığını tüm dünyaya gösterdik. Darbe girişimine karşı hükümetimizin, siyasi partilerimizin, medyamızın, iş dünyamızın ve halkımızın kararlı ve ortak duruşu geleceğe olan inancımızı daha da güçlendirdi" diye konuştu. Şankaya, hiç bir baskının Türkiye'yi layık olduğu hedeflere ulaşma yolundan alıkoyamayacağını, güçlü Türkiye'nin ve güçlü ekonominin temelinin güçlü demokrasi, güçlü demokrasinin güvencesinin de sivil inisiyatife bağlı olduğunu söyledi.

Hazır giyim ve konfeksiyonda Türkiye algısı güçlendi

Üretimin ve ihracatın merkezi Bursa'dan başlamak üzere tüm hedeflerine daha emin adımlarla yürüyeceklerini belirten Şankaya, UHKİB olarak daha fazla üretip, daha fazla ihracat yapacaklarını, 2023 hedeflerine giden yolda lokomotif olmaya devam edeceklerini söyledi. Birlik olarak, Türkiye'nin hedeflediği yüksek katma değerin adresi olduklarını aktaran UHKİB Başkanı Şenol Şankaya, dünyada modaya yön veren İtalya, Fransa gibi ülkelerle yarışa başladıklarını, hazır giyim ve konfeksiyonda Türkiye algısını güçlendirdiklerini aktardı.

"Dünyayla rekabet ederken bizi farklılaştıracak en önemli konuların başında sürdürülebilirlik ve sosyal uygunluk konuları geliyor. Üretirken doğaya zarar vermeyen, çevreye dost, etik üretim yapan, enerji verimliliğine önem veren, iş sağlığı ve güvenliği gibi konulara eğilen firmalarımız artarsa ihracatımızda artacak" diye konuşan Şankaya, ihracat ağırlıklı çalışan firmaların uluslararası standartları benimseyerek sürdürülebilirlikle ilgili sertifikaları almaları sektörde çarpan etkisi yaratacağını belirtti. Şenol Şankaya, Türkiye'nin coğrafi konumu ve şartları, servis kalitesi, tasarım konusunda son yıllarda geldiği nokta ve esneklik kriterleri değerlendirildiğinde hazır giyim ve konfeksiyon sektörünün Türkiye'deki ve dünyadaki vazgeçilmez yerini korumaya devam edeceğini söyledi.